søndag den 14. april 2013

UDLANDSPRAKTIK PT. 3

Det er altså muligvis strande som Bantayan der venter på mig til februar. 



Eller Dakak beach?  


... Og de smukkeste solnedgange.

Men det vil også være 1½ måned med regntid og regndans! 


Og gader som jeg ikke er vant til at se dem.


Samt det vildeste slum og fattigdom. 

Sagt med andre ord, er Filippinerne for nogen et kulturchok af en anden verden. Klimaet er noget så anderledes at den koldeste periode som løber fra oktober til februar er helt nede på 28 grader ;-) Fra februar til maj er der sommertid og fra juni til september kommer regnen og gennemsnitslig 15 tyfoner om året. Det er altså ikke det samme som at bo i lille, trygge Danmark med familie og venner lige om hjørnet. Det er Carina på eventyr i en anden verden.

Jeg tænker på Filippinerne ca. 30 gange i døgnet. Skal jeg afsted? Skal jeg ikke afsted? Og hvis ikke jeg skal så bliver jeg godt nok noget mut. Og hvis jeg skal, så danser jeg i Københavns gader om en måneds tid. Det betyder SÅ meget for mig og min dannelsesrejse som pædagog at komme afsted og opleve dele af verden, der er så forskellig fra den jeg er vant til. Mødet med andre kulturer og den tværfaglighed det kræver er enormt interessant og en kæmpe motivationsfaktor for mig. Jeg vil afsted! 

For lige at toppe uroen om Filippinernes farlige land, så jeg på hvilke vaccinationer jeg mangler... 

Hepatitis A + B - Tjek
Stivkrampe - Tjek 
Malaria
Japansk Hjernehindebetændelse
Rabies 
Tyfus
Tuberkulose 

Av min arm :-)

Ingen kommentarer: