lørdag den 2. marts 2013

OCD




Jeg føler mig hverken dum, anderledes eller mærkværdig
De siger jeg ikke er normal, og de mener det helt ærligt
Mine tanker kredser om noget, der i mit hoved bliver ve’
Forestiller mig en masse som andre tydeligvis ikk’ kan se

Jeg tæller trinnene, skridtene og sikrer alt er låst
Det er da bare for at have tjek på tingene, hvordan kan det misforståes?
De griner ad mig den femte gang jeg river i bilens håndtag
Jeg tjekker bare for en sikkerhedsskyld, det er da en ærlig sag?

Det er som om de kigger ind gennem nøglehullet
Og ryster på hovedet hver gang jeg tjekket om komfuret nu er slukket
Den dag jeg redder dem fra indbrud, en stjålet bil eller brand
Så er alt mit efter-tjekkeri ikke længere en skam!

.. skrevet i en tydelig frustration over OCD'ens tag. 

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Der er heldigvis ingen der dømmer dig, uanset hvor meget du checker :)